Velkommen til DNT Osbakken

DNT Osbakken ved Skumsjøen i Gjøvik er vårt friluftsenter. Her kan du overnatte og boltre deg med artige uteaktiviteter.

DNT Osbakken ligger midt i naturen, ved vakre Skumsjøen, med mulighet for friluftsopplevelser rett utenfor døra, året rundt. Her kan du booke en enkelt seng, eller ta med vennegjengen. Vi tilrettelegger også for opphold for lag, foreninger og bedrifter. Vårt aktivitetsteam tilrettelegger for aktiviteter, etter avtale.

Ubetjent DNT-hytte

I andre etasje ligger vår ubetjente DNT-hytte med nyoppussede rom med enkel standard, dusj og do på gangen. Vi tilbyr for tiden 28 senger her.

Priser for inneværende år finner du her: PRISER OSBAKKEN 2024.pdf

Det er tilgang til nyoppusset kjøkken og oppholdsrom i den ubetjente hyttedelen. Du får som medlem tilgang til den ubetjente hytta med DNTs standardnøkkel. Bor du i nærheten av Gjøvik kan du hente nøkkelen ved Turistkontoret på togstasjonen. Nøkkelen kan også kjøpes i DNTs nettbutikk.
For bestilling av overnatting: Inntil fire senger kan bookes på Hyttebestilling.no.

Er de fire sengene opptatt på nett, ønsker du å booke flere senger eller hele hytta, ta kontakt med oss på osbakken@dnt.no

Turtips

Det finnes masse turer med DNT Osbakken som utgangspunkt. Se nederst i artikkelen for et utvalg.

Det er mulig å gå rundt hele Skumsjøen Foto: Per Hovland

Åpen klatrepark

Høsten 2021 åpnet vi klatreparken ved DNT Osbakken. Denne er barnevennlig, gratis og åpen hele året. Klatring skjer på eget ansvar.
Klatreparken er finansiert med tildelte midler fra Sparebankstiftelsen DNB og spillemidler via Gjøvik kommune.

Moro i høyden Foto: Per Hovland

Ta deg en kanotur

Vi har flere kanoer som står lagret i et uthus like ved Osbakken. Der kan du som medlem i DNT hente deg kano, årer og redningsvest og padle deg en tur når du ønsker det. Ikke-medlemmer kan leie.

Du får tilgang til kanoene med DNTs standardnøkkel, som du kan deponere på som medlem. Bor du i nærheten av Gjøvik kan du hente nøkkelen på Turistkontoret å togstasjonen. Nøkkelen kan også kjøpes i DNTs nettbutikk.

Kafé og selskapslokale

Egne kafedrivere arrangerer selskaper, catering og kafe på DNT Osbakken. Ta kontakt med dem direkte via epost her, eller på telefon 406 16 123. Sjekk kafeens facebookside her.

Foto: Per Hovland

Friluftssøndag

Den første søndagen i måneden, arrangerer vi Friluftssøndag på DNT Osbakken mellom klokka 11 og 14. Her vil vi legge til rette for forskjellige aktiviteter etter årstidene for hele familien, som kanopadling, fisking, natursti, truger, pilking, spill, leker og konkurranser.

DNT Osbakken er støttet av Sparebankstiftelsen DNB.

Del artikkel:

Bli medlem