Til DNT.no forside
Bilde av DNT Osbakken
Fottur

DNT Gjøvik og Omegns hytter

DNT Gjøvik og Omegn har seks ubetjente hytter som ligger i vakker natur. Et koselig sted for en pust i bakken, spise matpakken eller et sted å overnatte.

Medlemmer i DNT har tilgang til hyttene med DNTs standardnøkkel. Nøkkelen kan kjøpes via DNTs nettbutikk eller på Turistkontoret på Gjøvik.

Hyttene må bestilles før overnatting på hyttebestilling.no.

Ønsker dere å bestille flere enn fire senger på DNT Osbakken, eller reservere hele hytta, kan dere sende en mail til osbakken@dnt.no

DNT Osbakken

Vakre Skumsjøen er nærmeste nabo om du vil overnatte på DNT Osbakken. Hytta er det enter for friluftsliv og herfra er det utallige turstier på sommerstid og skiløyper om vinteren.

Mæhlumsetra

Denne koselige hytta ligger i skogsterreng langs Jotunheimstien på Vardalsåsen, seks kilometer vest for Raufoss.

Gamle Torsætra

Gamle Torsætra ligger sentralt på Totenåsen, med flotte turmuligheter sommer som vinter. Setra er nyrestaurert og åpnet i juni 2014.

Vesterås

Vesteråshytta ligger på Totenåsen langs DNT-stien fra Lygna til Skreia ved Mjøsa.Hytta er ny og og har god standard. Et stort rom med kjøkken, opphold- og sovedel.

Fogdehytta

Fogdehytta er ei lita tømmerhytte som ligger i skogen mellom Øverby og Byhaugen vest for Gjøvik sentrum.

Dette er ei tidligere jakthytte i Gjøviks skoger.

Vollumsætra

På den idylliske setervollen ligger Vollumsætra. En sjarmerende og autentiske sæterbygning i tømmer og en overnattingsmulighet for dem som går Totenåsstien mellom Lynga og Evjua ved Mjøsa.

Våre hytteansvarlige:

DNT Osbakken: Bestilling/overnatting: Marte Frimand, tlf: 92451373 (marte.frimand@dnt.no).

Vaktmester: Tor Aaslund, tlf. 466 37 063 (aaslundtor@gmail.com).

Hyttevakt: Elin Aamodt, tlf. 415 64 596 (eaamodtr@gmail.com)

Hyttevakt på Vollumsætra: Arne Slettum, tlf. 977 26 969 (amag-s@online.no)

Hyttevakt på Fogdehytta: Halvor Bjaaland, tlf 913 07 532 (halv-bja@online.no)

Hyttevakt på Gamle Torsætra: Svein Peder Bakken, tlf 951 36 684 (sveinpbakken@gmail.com)

Hyttevakt på Vesterås: Trond Gaarder, tlf. 976 73 785 (gaardert@online.no)

Hyttevakt Mæhlumsetra: Steinar Narum, tlf 921 28 019 (steinar@narum.no)

Styrets hytteansvarlige er Petra Kaderkova, tlf 98877380 (petra.kaderkova@hotmail.com)

Priser på overnatting

Priser
De ulike hyttetypene
en hund som står foran en hytte

De ulike hyttetypene

DNTs over 580 hytter er kjent for sin uformelle og koselige stemning. Det finnes flere typer hytter og her kan du lese mer om de ulike kategoriene.

Les videre
Hyttebesøket fra A til Å

De fleste av hyttene til DNT er selvbetjente (med proviant) og ubetjente hytter (uten proviant). Her ser du hvordan du bruker disse hyttene.

Les videre

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem